12. huhtikuuta 2014

AMSTERDAM PART 3

Torstaina meillä oli koko päivä aikaa shoppailla. Aamulla kävimme tunnetussa Anne Frankin museossa, joka oli kyllä koskettava, mutta silti petyin koska osasin odottaa museolta enemmän. Museo oli rakennettu niin, että se kuvasti taloa, jossa Anne piilotteli sodan aikaan. Kuitenkin olisin itse kaivannut enemmän yksityiskohtia ja varsinkin juuri natseista. Kyllä se museo oli silti käymisen arvoinen paikka, eikä hintakaan päätä huimannut. 

 photo Untitled14_zps5700a81a.jpg

En muista sanoinko jo jossakin postauksessa, mutta meidän hotelli sijaitsi aivan Amsterdamin sydämessä Dam -aukiolla. Aukion vierestä löytyy monia isoja katuja, joista tietenkin yksi oli melkein kilometrin pituinen ostoskatu. Kadulta löytyi monia tunnettuna liikkeitä, joita näkee myös Suomessa. Näitä olivat esimerkiksi H&M, Vila, Pieces, Zara, Monki jne. Ostoskadulta löytyi kuitenkin myös sellaisia liikkeitä, joita Suomessa ei sitten tavatakkaan, kuten River Island, Bershka sekä Steve Maddenin kenkäkauppa. Harmiksemme Forever 21 ja Pull & Bear oli vasta aukeamassa tämän kuun lopussa, joten sieltä ei vaatteita päästy sitten ostamaan. 

 photo Untitled2_zps7ca00034.jpg

Mun ostoksista ei pahemmin vaatteita löytynyt, sillä koitin etsiä itselleni hyvää syntymäpäivälahjaa. Mulla on siis tosiaan alle kahden viikon päästä synttärit ja halusin kerrankin ostaa jotain kestävää ja tyylikästä. Tietysti ne rahat olisi voinut käyttää järkevämminkin ja voin suoraa myöntää, että tämä Michael Korssin laukku oli heräteostos. Mä en sitä päivää pidempään miettinyt. Heti kun näin sen illalla näyteikkunassa hinnan kera, niin päätin että tuon laukun mä haluan ja sitten torstaina käväsin sen hakemassa. Laukun lisäksi mun ostossaalis koostui River Islandin uudesta lompakosta sekä bikineistä, muutamista alushousuista sekä Sabonin ihanasta kuorinta-aineesta.

 photo IMG_1771_zps17c90138.jpg
 photo Untitled12_zps269b7174.jpg

Torstai illalla suunnattiin risteilylle, jolla päästiin näkemään Amsterdamia kulkien kanavia pitkin. Oli kyllä hienoa vaihtelua nähdä kaupunkia illan hämärtyessä, kun siltoihinkin syttyi valot ja kaupunki näytti aivan taivaallisen upealta. Risteilyn jälkeen mentiin syömään viimeinen illallinen luokan kanssa pihviravintolaan, jossa söin salaatin, joka oli kylläkin aikamoinen pettymys.

Perjantai aamusta pakattiin kamat ja mentiin kiertelemään vielä kaupungille ja hankkimaan viimeiset tuliaiset ja ostokset. Iltapäivällä otettiin suunta kohti lentokenttää taksilla ja mentiin odottamaan konetta. Olin vissiin hiukan innoissani Heinekeniä juodessani lentokentän kahviossa, kun sain tiputettua tyhjän lasinkin pöydältä lattialle. Älkää kuitenkaan luulko, että se innostuneisuus johtui paluusta kotiin, ei todellakaan. Kaupunki oli niin valloittava, että olisi tehnyt mieli jäädä sinne asumaan. Olin myös kotiin tultuani niin tottunut englannin puhumiseen, että olin unissani kuulemma puhunut ja tilannut kahvia englanniksi ja pyytänyt jopa toista kuppia, jonka jälkeen olin sanonut suomeksi ''VITTU MUN KÄDET HAISEE PASKALLE''. Hyvä päätös siis reissulle ja suosittelen itse ehdottomasti käymään Amsterdamissa! Itse suunnittelen heti takaisin paluuta, kunhan rahatilanne antaa joskus mahdollisuuden :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti