5. maaliskuuta 2014

Treenailua salin puolella

Mä oon tosiaan käyny helmikuun loppuun mennessä Vesihelmessä ja käyttänyt siellä olevaa salia todella pitkään. Kymppikorttien opiskelijahinnat kuitenkin ovat sen verran korkeat, että ei ole varaa käyttää kuukausittain sataa euroa salikortteihin. Nykyään hyödynnänkin koulun kuntosalia tai no oikeastaan vain nämä seuraavat kolme viikkoa, kunnes meillä alkaa työharjoittelu ja joudun aloittamaan taas salilla käynnin Vesihelmellä. Kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa. Vesihelmessä tulee ehkä tehtyä enemmän, koska siellä ei taas viitsi löysäillä, kun taas koulun salilla voi keskittyä täysin tekniikoihin ja niiden oppimiseen ilman, että joutuu katseiden vangiksi. 

 photo 1233_zps42b135f8.jpg
 photo 1797613_10203339994771663_493889250_n_zps7393b986.jpg
 photo 1234_zpsfaa31edb.jpg

Tässä muutamia kuvia maanantaiselta salipäivältä. Tuli treenattua jalkoja ja ojentajia ja kyllä kieltämättä nää kaksi seuraavaa päivää on ollut kivun armoilla olemista. Etureisissä ja pakaroissa kipua tuntuu selvästi, mutta eikö se niin mene, että ''ei kipuu, ei hyötyy''. Tässä olis vielä vajaa kolme kuukautta aikaa saada tota vatsaa kondikseen, mutta tuntuu että jouluun mennessä tilanne näyttää aivan samalta. Ehkä sitten joskus siinä pömppiksen tilalla komeilee ne vatsalihakset...

5 kommenttia:

  1. Kun sä alotit tän reenaamisen yms, miten pääsit alkuun salihommissa? Innostus olis kova ruveta oikeesti käymään jollain salilla kun ryhmäliikuntatunnit ei oikein nappaa, mutta kun ei ole hajuakaan mitä siellä kannattaisi tehdä ja kuinka paljon yms. Kaikki vaan sanoo että jalat yhtenä pvnä, vatsat toisena yms, mutta ei se oikein auta kun ei ymmärrä hölkäsen pöläystäkään.. Jotkut ammattilaisen tekemät ohjelmat taas maksaa ihan liikaa opiskelijabudjettiin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä alotin salilla käymisen vuosi sitten tammikuussa kaverin kanssa. Mentiin aina yhdessä, mutta jostain syystä tää kaveri alkoi lipsumaan eikä hänellä ollut aikaa/kiinnostusta lähteä, joten jatkoin kuukausikortin käyttämistä yksin loppuun. Sitten se sali jäi, kun kuukausikortti loppui ja kuvioihin tuli entinen poikaystäväni. Aloin käymään hänen kanssaan loppu kesästä salilla kerran viikossa tai kahdessa ja sain paljon tsemppausta siihen, että miten liikkeet tulee tehdä (aloitin siis oikeastaan ihan täysin nollasta, koska en sillon tammikuussa treenannut oikein tosissaan, vaan vietin paljon aikaa kuntopyörää ja juoksumattoa käyttäen).

      Mulla itelläni ei myöskään ole kiinnostusta ryhmäliikuntoihin ja siinä tapauksessa sali on loistava paikka. Mä aloin ihastumaan treenattuihin vartaloihin ja laihtuessani mun kroppani ei näyttänyt terveeltä, joten aloin panostamaan lihasmassan kasvattamiseen. Salilla käynti kannattaa aloittaa niin, että teet parin viikon ajan koko kroppaa läpi, jotta lihakset tottuu. Tämän jälkeen voit jaksottaa treenaamiset eri jakoisesti kropan mukaan (yhtenä päivänä vaikka jalat ja toisena kädet ja sitten taas selkä ja olkapäät tai lajitella mikä itsestä hyvältä tuntuu). Netistä löytyy vaikka kuinka paljon ohjevideoita, joita kannattaa hyödyntää (youtube ja kirjoitat sinne vaikka maastaveto, jonka kautta löytyy ohjevideo sen tekemiseen ja sitä kautta muita videoita!) Kannattaa myös tehdä alussa niin, että otat sellaiset painot, että pystyt tekemään 12 toistoa juuri ja juuri ja että se viimeinen toisto tuntuu ''pahalta'' :) En voi alkaa neuvomaan sua mitenkään tarkemmin mitä sun kuuluisi tehdä, koska jokainen meistä on erilainen ja jokaisella eri tavoitteet, mutta tsemppiä kuntosalilla käymiseen! Jokainen on joskus alottanut, joten ei kannata hävetä :)

      Poista
  2. Ihana blogi sulla :)<3 mulla on koko vartalosta ongelmallisin saada tuloksia juurikin toi vatsa!!! Kyllä käsissä ja pepussa huomaa mutta vatsassa ei tunnu näkyvän muutoksia...plaah ehkä sitä on liian malttamaton :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista! Mullakin on alkanu tulokset katoamaan, sillä oon lipsunu ruokavalion suhteen aika paljonkin. Pitäis ottaa itseään niskasta kiinni seuraavan 20 päivän ajan ennen damin matkaa, jotta voi siellä sitten herkutella hyvällä omatunnolla! :)

      Poista
  3. Tyttö treena kun konee.
    Tulous on vakuttava.

    VastaaPoista