10. tammikuuta 2014

Ruokavalioni

Multa on moneen otteeseen kysytty postausta liittyen mun ruokavalioon. Oon monissa postauksissa aihetta jo jonkin verran käsitellyt sekä myös lehtiartikkelissa mainitsin asiasta, mutta ajattelin teidän lukijoiden iloks tehdä nyt erikseen ruokapainotteisen postauksen. Mun ruokavalio koostuu siis pääosin proteiinipitoisista tuotteista. Mä en oo seurannu missään vaiheessa kaloreita pakkauksista vaan oon lähinnä kiinnittänyt huomiota hiilarien, proteiinin ja rasvan määriin. En kuitenkaan elä missään ketoositilassa jossa karppaajat pyrkivät pysymään, vaan ruokavaliooni kuuluu myös hyviä pitkävaikutteisia hiilihydraatteja. 

 photo ruoka_zps8c5b919f.jpg

Pääosin mun ruokavaliooni kuuluu siis kana (mielellään naturel), kanamunat, kaurahiutaleet, raejuusto, maitorahka, valio plus rasvaton maito ja kaakao, salaatit ja eri vihannekset, lohi, täysjyväriisi ja proteiini pitoinen tumma pasta ja myös jauheliha, jonka tulee kuitenkin pysyä alle 17% rasvapitoisuudessa. En ole myöskään niin tarkka tän ruokavalioni kanssa vaan sallin itselleni satunnaiset herkkupäivät, mutta maksimissaan kerran viikossa. 

 photo ruoka1_zps9b50be97.jpg

Herkkuihin lukeutuu erilaiset hedelmät ja niistä yleensäkin loihdin maukkaita smoothieita ja tietysti erilaiset pähkinät, jotka sisältävät hyviä rasvoja. En nyt oo ihan varma unohdinko listasta jotain, mutta tossa on pääosin eniten käytettyjä tuotteita. Kuten huomaatte leipää en nykyään enää osta itselleni ainakaan kotiin, mutta kyläillessä saatan ruisleipää syödä.

 photo ruoka23_zpsf5bb6a0b.jpg

Aamupalaksi syön aina 2dl kaurahiutaleita sekoitettuna valion plus kaakaoon. Vaihtoehtoisesti saatan myös tehdä aivan normaalin kaurapuuron mikrossa, mutta pyrin syömään hiilarit aamuisin sekä iltapäivällä. Tällä hetkellä syön koulussa lounaan, mutta pyrin pitämään ruokalautasen silti mahdollisimman terveellisenä, mutta en anna itselleni syytä morkkikseen, jos jälkiruokana sattuu olemaan jotain hyvää, varsinkin nyt kun tarkoituksena on kerätä lihasmassaa. Kotiin tultuani syön välipalan tai suoraan päivällisen. Päivällinen sisältää usein kanaa, raejuustoa ja parsaa tai muita kasviksia. Tämä tietysti riippuu siitäkin mitä kaapista löytyy. Viimeiset kaksi päivää olenkin syönyt salaattia ja jauhelija, maissi, papu -kastiketta, joka on todella hyvää salaatin kera! Illalla jos nälkä vielä yllättää saatan loihtia itselleni viiden munan munakokkelin, joka vie hyvin nälän.

Mä en sano, että kenenkään tulisi noudattaa tälläistä ruokavaliota. Tämä on vain se, millä itse olen saanut painon pysymään samana ja laihtunut jonkin verran. Nyt olen kuitenkin alkanut juomaan enemmän vettä, jotta saisin puhdistettua kehoa edes jonkin verran. Toivottavasti tästä oli jotain apua jollekin! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti