17. joulukuuta 2013

Milloin olen tyytyväinen?

Monet ovat tulleet tän elämäntapamuutoksen seurauksena kehumaan sitä, että kuinka paljon olen laihtunut. Oon itse todella tyytyväinen pudotettuihin kiloihin ja tunnen itseni varmemmaksi ja halutummaksi kuin ennen. Tästä päästäänkin sitten siihen itse aiheeseen. 

 photo IMG_0116_zps9a20e083.jpg

Otin kuvia itsestäni ja kropasta melkein joka viikko. Kaikki ovat alunperinkin sanoneet minulle, että tulisi seurata enemmän muutoksia peilissä, kuin sitä mitä vaaka näyttää. Olen kuitenkin itse sortunut siihen vaa'an säännölliseen kyttäykseen, mutta nyt alan oppia pois siitä. Mittaan painon aina aamuisin, kun ennen saatoin mitata päivän päätteeksi ja olla kauhuissaan siitä, kun paino olikin noussut kilolla. Noh kaikesta oppii ajallaan..

 photo IMG_0136_zpsd92eb7b1.jpg

Vaikka paino onkin tippunut ja kroppa selvästi pienentynyt, on mulla siltikin olemassa ne ongelmakohdat joihin haluan muutoksia. Mua ei hävetä yhtään laittaa näitä kuvia tänne, koska haluan että tekin näätte, että mä en todellakaan ole vielä missään huippukunnossa, enkä tule olemaan vielä pitkään aikaankaan. Vaikka olen laihtunut, se ei tarkoita että kropastani olisi tullut sitä myötä täydellinen. 

 photo IMG_0074_zpsefd6da82.jpg

Aloitettuani Essin kanssa Squat Challengen olen taas voittanut itseni jollain osa-alueella. Tänään kyykkäsin 190 kertaa vartin sisään ja voin kertoa, että se fiilis kyykkyjen aikana, kun tekisi mieli luovuttaa, mutta jaksaa vetää kyykyt kuitenkin loppuun asti on paras mitä voi olla! Mä todellakin toivon, että jouluaattona tai viimeistään vuoden loppuun mennessä muutoksia näkyy edes vähän, että en ole tehnyt ns. ''turhaa'' työtä. Sitä se ei kuitenkaan ole ollut, nimittäin hikeä ja ärräpäitä on lennellyt ihan kiitettävät määrät.

 photo IMG_0207_zps242f0d7e.jpg

Yksi muutoksen kohde on myös vatsani. Haluan tästä pömppiksestä lopullisesti eroon ja sen löysän nahan ja läskin tilalle kiinteät ja naiselliset vatsalihakset. Niiden ei tarvitse erottua niin hyvin kuin miehillä, mutta saisi edes tuon löllyvän osan pois. Olenkin tosi laiska treenaamaan vatsoja, koska se on ensinnäkin tylsää ja tuntuu, että salilla on paljon muutakin tekemistä kuin vatsojen vääntämistä. 

Kolmantena kehittämisalueenani on tietysti selkä ja kädet. Haluan lihaserottuvuutta etenkin selkään ja saada ne kauan himoitut pyöreät olkapäät. Kunnon treenillä ja ahkeralla salilla käymisellä ne vielä joku päivä saan itselläni nähdä, jos vain motivaatio kantaa ensi vuodelle asti!

 photo Untitled1_zps5f615fe0.jpg

Olen myös huomannut, että olen saanut paljon enemmän huomiota tämän muutoksen myötä niin naisilta kuin miehiltäkin. Kysymys herääkin, että minkä takia? Vaikuttaako se kroppa ja ulkonäkö oikeasti niin paljon. On käsittämätöntä, miten paljon positiivisia asioita saan kuulla kropastani, kun olen tottunut siihen, että perus haukkumiskommentit ovat olleet lähinnä läskiksi haukkumisia. 

Kaikin puolin olen kuitenkin onnellinen kaikesta tapahtuneesta ja tyytyväinen kroppaani jo tälläkin hetkellä. Pientä hienosäätöä salilla ja enemmän painoilla ''leikkimistä'' niin eiköhän hyvä tule ;)

Ihanaa iltaa kaikille!

8 kommenttia:

  1. pakko varmaan lopettaa tän sun blogin lukeminen ku kateus vaan iskee aina :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Ei lukemista kannata lopettaa, tänne on tulossa vaikka mitä kivoja postauksia jatkossa ;)

      Poista
  2. Minä veikkaan, että se huomio ei ole syntynyt siitä että olet nykyään laihempi, ja omasta mielestäsi hyvässä kunnossa, vaan siitä, että nykyään sinulla on ns. puolialastomia kuvia itsestäsi, niin blogin puolella kuin myös facebookissa. Kuka tahansa saa huomiota, jos ottaa kuvan itsestään ilman housuja (viittaan kuvaan jossa istut sängyllä vain "mekko" päälläsi), jopa lihavat ihmiset. Ja karu totuus on myös se, että vaikka saatkin itsestäsi peilin kautta onnistuneita kuvia, niin et kyllä näytä samalta luonnossa. Luulen, että et julkaise tätä päivitystä ja ehkä parempi niin, koska en tarvitse tällä kommentilla muiden huomiota. Sinun on varmasti taas helppo kääntää tämä kateellisen ihmisen kommentiksi, mutta voin tyytyväisenä sanoa, että sitä tämä ei ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puoli alastomia kuvia? Voi helvetti :( En saa varmaan laittaa tätä menoa edes rannalla otettuja bikini kuvia nettiin! Voi surku :( Ilman housuja? Kuka käyttää mekon kanssa housuja? Oot joko katkera tai sitten sulla on itselläsi itsetunnon kanssa helvetin isoja ongelmia, jos mieltäsi vaivaa tuollaiset asiat. Ja en näytä samalta luonnossa? Aivan. Oot siis joku tuttu, joka ei uskalla omalla nimellään tulla kommentoimaan saatikaan, että olisit nähnyt mut tuollaisilla vaatteilla esimerkiksi salilla tai jossain muualla. Mulle riittää se, että olen itseeni tyytyväinen ja kehtaan julkaista itsestäni normaaleita vartalokuvia. Nää eivät mun mielestä ole edes mitään huomiohuoraus kuvia verrattuna vaikka siihen, että ottaisin alusvaatteet päällä tuollaisia kuvia? Ja kyllä, joku ongelma sulla on, koska ei kukaan normaali ihminen tuu tollaisesta asiasta avautumaan :D

      Poista
  3. Anonyymille:

    Tuulin monesti ihan livenäki nähneenä voin sanoa et ihan yhtä hyvässä kunnossa se on, näit sä sen sitte blogin kuvissa tai ihan omin silmin kadulla. Mä vihaan kateuskortin vetämistä, mut rohkenen silti epäillä että purat sun huonoa omatuntoaan sen takia, ettet itse kykene saavuttamaan yhtä hyviä tuloksia. Ja mä väitän että sä et tuskin ees oo nähny sitä livenä. Kukaan ei vaadi Tuulia olemaan mikään järjetön timmi mimmi, mutta et voi väittää etteikö Tuuli olis helvetin hyvässä kunnossa. Kato tota kroppaa ja tuu sanomaan mulleki ettei toi ihminen oo hyvässä kunnossa. Muista varoa baareja ja sulkea silmät kesällä, kun ihmiset kulkee lyhyissä mekoissa eikä tajua laittaa housuja niiden mekkojen kanssa!!11 Vittu mitä huomionkipeitä pellejä. :(((

    Ps Todella monissa elämäntapamuutosta koskevissa blogeissa on kuvia missä ihminen on pelkissä alusvaatteissa (esim. ennen ja jälkeen kuvien vertailua varten) ja musta se on ok kunhan niissä ei keikistellä missään nirunaru-stringeissä.
    Ps. GO TUULI !!! :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaakin ihanempi kommentti! Oon koko illan ollu huonolla tuulella, mutta tää sai taas miettimään, ettei kannata tuhlaa aikaa murehtimiseen! Mä en itse kanssa todellakaan tajua, että miten en näytä samalta peilin kautta otetuissa kuvissa kuin livenä? Kaikki on mulle tullu sanomaan, että kuinka huomaa eron ja kai mulla on syytäki olla tyytyväinen mun kroppaan ja esitellä sitä jos siltä tuntuu. Ja niin kuin postauksessa sanoinkin, että en oo missään huippu kunnossa, mutta en silti ota alusvaatteet päällä kuvia tänne. Bikinit on erikseen ja ne sentään peittää vähän enemmän kuin vaikka esimerkiksi stringit. Ja toi mekko juttu mua nauratti kans :D Katoin ite sitä kuvaa tänään ja siinä ei näy edes alushousut, joten en tajua miks siitäki piti huomauttaa :D Kaikkee sitä ihmiset kanssa keksii ja kateuskortin vetäminen oli kyllä paras. Jos ihminen ei oo kateellinen tai katkera tai jotain siltä väliltä, niin veikkaan että kommenttia ei olis tullu :D

      Poista
    2. Sanon ihan alkuun, että oon Tuuli lukenut sun blogia aika paljon ja oon ylpee sun saavutuksesta. Mutta yhen jutun haluan sanoo, ketään puollustelematta, älä ota kaikkee niin vakavasti. :) Monesti oon huomannut et jos joku kommentoi sulle jotain negatiivista, eikä edes mene henk.kohtasuuksiin, niin otat kauheet pultit niistä ja rupeet haukkumaan kommentoijaa tuntematta tätä. Siinä itse toivoisin petraamista. Muuten sulla on kiva blogi ja toivon sulle hyvää jatkoo.

      Poista
    3. Kiitos kommentistasi, en kuitenkaan koe sitä haukkumiseksi tai pulttien ottamiseksi, jos sanon että kommentista paistaa läpi pieni katkeruus ja että kaikki asiat ei oo kunnossa. Ei omasta mielestäni oo kauheen normaalia, että joku tulee anonyyminä kommentoimaan mulle tollasta settiä :D Varsinkin kun esittää vielä tuntevansa mut. Ja jos oot lukenu mun blogia vuosien ajan, niin luulis sunkin huomaavan, että oon aika paljonkin petrannut näihin ilkeisiinkin kommentteihin, siis että en ota nii paljoa itseeni ja omasta mielestä en kyllä otakkaan :D Jos ottaisin, niin miksi olisin edes julkaissut tuon kommentin, saati sitten tämän? :)

      Poista